De argusogen van Bakker Bart

Woensdag 03 November 2010 in categorie Technologie, Media

De vlaai van Bakker BartSinds de actie van Youp zit de schrik er bij de landelijke middenstand goed in blijkbaar.
Na mijn baldadige stukje over de defecte actiecodes van Bakker Bart, reageerde Bart onmiddellijk.
Ik had bij wijze van spreken mijn mond nog vol met vlaai.
Ik kreeg per omgaande twee nieuwe actiecodes.

Zo zie ik het graag. Dat ik blijkbaar net zo gevreesd ben als Youp. Hoewel ik daar volgens mij nooit aanleiding toe heb gegeven. Maar niettemin: hartelijk dank voor uw snelle service, Bakker Bart!

Toch zet deze prompte reactie mij enigszins aan het denken.
Inderdaad, het is ook nooit goed of het deugt niet.

Kritiek in de kiem smoren...

Blijkbaar volgt het bedrijfsleven tegenwoordig met argusogen de sociale media. Is er soms al software die scant of de bedrijfsnaam in positieve of negatieve zin wordt genoemd?

Ik las onlangs bij collega Jeroen Mirck over de Community Manager.
Een nieuw bedachte, maar kennelijk zeer noodzakelijke functie.
Hij of zij moet terstond elke kritiek in de kiem smoren door de bron ervan omstandig te pamperen, te slijmen en in de watten te leggen.
Want anders krijg je het Youp-effect, met tonnen imagoschade. En gekwetst personeel.

Dus Bakker Bart, als u dit toch leest: doe er óók nog maar een vlaai bij!
Lekker met banaan of zo...

Tags: